Menu   úvod
  dokumenty YCVP
  aktuálně
  stalo se
  kalendář akcí
  příjezd na Vranov
  orientační plánek pláže
  galerie lodí
  bazar
  informační materiály
  seznam námořních plaveb
  kontakt
  video kanál
  odkazy

 

 
archiv:       v roce 2020     v roce 2019     v roce 2018     v roce 2017     v roce 2016     v roce 2015     v roce 2014     v roce 2013     v roce 2012     v roce 2011     v roce 2010     v roce 2009     v roce 2008     v roce 2007     v roce 2006     v roce 2005     v roce 2004     v roce 2003     v roce 2002     v roce 2001 a driv
Aktualne v YCVP0735
Události roku 2018


Tradiční jachtařský bál 2019
Tak opět se blíží únor a s ním náš "Tradiční, jachtařský bál". Po dvouletém odskočení si do "Hotelu N" v Příměticích, se náš, již 19. ročník tradičního veselení, vrací do původních prostor kde to všechno před 18ti léty začínalo.
Obzvlášt natěšeni budou i Ti, kterým letošní změna vlastně vychází vstříc a dává jim na vědomí, že budeme opět mezi svými, velká jachtařská rodina.
Zveme srdečně všechny naše členy, také sousedy z YCZN, přátele a sponzory!


Zima na vodě
Sezona skončila, lodě jsou vytažené na suchu a ve svých zimovištích a většina jachtařů si užívá posezonního klidu a těší se na příští rok.
V našem jachtklubu je ovšem parta jachtařů - srdcařů, s náturou drsňáků, které ani sníh, ani mlha ani mráz, z vody nevyžene (pokud je splavná).
A fotky Libora Malafy dokládají, že jenom sebezapření a odvaha by v tomhle případě nestačily:


Přeprava rybářské lodi MYRA
Profesionálové ze Školy vůdců plavidel, soustředěni kolem lodi Florian, byli požádáni českým majitelem lodi, aby přepravili jeho rybářskou loď Myra z její provozní oblasti u obce Valsoybotn (obec kousek jižně od Trondheimu v Norsku) do České republiky k provedení zimní údržby. Tato rybářská loď je cca 7,5 m dlouhá, cca 2,40 široká a má výtlak 1900 kg. Je registrována v České republice, ale provozuje se trvale v Norsku ke sportovnímu rybolovu. Přeprava proběhla v termínu mezi 17. – 22.9.2018. Akce započala přípravou techniky, vše muselo být v pořádku a funkční. Na improvizace nebude čas a chyby nebudou odpuštěny.
Byl použit vlastní dvouosý vlek na lodě a jako tažné vozidlo Ford Transit s valníkovou nástavbou. Samotný vlek byl přestrojen na tvar trupu přidáním stavitelných podpěr, na korbu vozidla byla osazena konstrukce s plachtou. Pod ní bylo naloženo nezbytné další vybavení – nářadí, vázací prvky, dřevěné hranoly a pár prken pro ev. využití, osobní vybavení posádky a v neposlední řadě i chemická toaleta.
Cesta byla naplánovaná tak, že dojedeme do Kielu, tam se nalodíme na trajekt, který nás doveze do Osla. Odtud po silnici E6 s odbočkou na silnici "přes hory" č.3, která nás dovede až téměř k cíli. Cesta zpět byla stejnou cestou do Osla, ale dál na jih, přes Švédsko do Malmo, přes mosty do Dánska a dále po silnici Německem do Čech.

Vyrazili jsme ve třech v pondělí 17.9. 2018 večer s tím, že musíme stihnout trajekt v Kielu, který odplouvá v úterý 18.9 ve 14.h, což znamená, být na místě alespoň v 11h. Jeli jsme celou noc a byli jsme na místě dostatečně včas, abychom vyřídili naložení soupravy a naše palubní lístky. Parkoviště určené pro vozidla k nalodění bylo púlné a nevěřícně jsme pozorovali kromě běžných kamionů také několik vojenských souprav tahačů s přívěsy na těžkou techniku. To všechno že pojede s námi? Trajekt Color Magic linky Color Line, pojmul celé parkoviště včetně vojenského transportu a nezdálo se, že o nákladu vůbec ví. Majestátní odplutí velké zaoceánské lodi bylo zcela nenápadné a teprve po vyplutí z kielské delty začala loď nabírat rychlost. Potkali jsme skupinu tří válečných lodí a začali jsme míjet nákladní zaoceánské lodi.

Všímali jsme si hustého značení plavební dráhy bójemi a vzpomínali na COLREG. Podpluli jsme most mezi Korsorem a Nyborgem v Dánsku, přes který se budeme vracet a protože jsme minulou noc nespali, využili jsme palandy v kabině. Ráno jsme v 10:00 přistáli v Oslo a vylodili se. Protože Norsko není v EU, podstoupili jsme jako všichni cestující celní prohlídku a po ní se vydali na dlouhou cestu k cíli. Kdo neřídil, kochal se norskou přírodou a že bylo na co se dívat. Do cíle naší cesty jsme dorazili tentýž den za tmy. Česká rybářská osádka nás už očekávala v typickém severském obydlí jednoduchého krabicoidního typu, takže jsme dostali teplé jídlo a nocleh.

Další den jsme připravili loď na nakládku, vystěhovali a odlehčili od všeho vybavení a obhlédli místo nakládky. Ta byla dohodnuta na příští den dopoledne.
Přijeli jsme v určený čas na místo, náklaďák s rukou byl už připraven, takže nakládání probíhalo díky souhře všech zúčastněných rychle a bezvadně. Po odjezdu jeřábu zbylo už jen vyváženou loď důkladně na vleku zajistit na dlouhou cestu a vyrazit.
Máme před sebou dlouhých 2 400 kilometrů.

Vracíme se do Osla stejnou cestou, jakou jsme přijeli – ono nakonec moc jiných možností není, Norsko není protkáno sítí cest, jako jsme zvyklí v naší republice. Z Osla stále na jih, směr Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Malmö, kde využíváme most a přejíždíme do Dánska a další most, který jsme na cestě tam podplouvali.
Počasí není nic moc, chvílemi prší a fouká celkem nepříjemný vítr, který soupravou výrazně cloumá. Není to příjemný pocit, být od moře v 65 metrech oddělen pouze zábradlím a bojovat pomocí volantu s větrem.
A jsme na kontinentě, to už jsme vlastně skoro doma. Protože jsme tři řidiči, jedeme téměř nonstop, takže za třicet sedm hodin jsme u cíle v jihočeském Písku.

Cesta tam:
Písek – Kiel 920 km, Oslo – Valsoybotn 600 km, celkem 1520 km, plavba trajektem 700 km

Cesta zpět :
2450 km, Průměrná rychlost na cestě zpět cca 65 km/hod

- Ivan Jirout -


Vranovská elektromíle 2019
Před jakoukoliv naší akcí na přehradě, probíhají mezi stranami náročná, přípravná jednání. Že v dnešní nelehké době je to i časově náročné (třeba jako v tomto případě až s ročním předstihem), o tom není třeba pochybovat. Oslovit sponzory a se všemi zainteresovanými doladit detaily, nesmí se na nic zapomenout.
Na Vranově je totální zákaz používání lodních spalovacích motorů. Po několika dramatických událostech na jachtařských závodech o letošní sezoně, se potvrdil náš předpoklad, že ve vypjatých situacích při náhle zhoršených podmínkách zákaz ohrozí bezpečnost závodníků. Všichni účastníci regat konaných na přehradě měli lodě vybavené novými elektrickými motory. Přesto někteří nebyli schopni v určitých okamžicích ovládat loď, nebo se včas uchýlit do bezpečných boxů.

Dnes tedy vynikne prozíravost, s kterou jsme se v našem YCVP, v minulosti věnovali propagaci elektropohonu lodí. Na webovkách YCVP, je o tom v archivu "stalo se", důkazů dost, například tento článek z roku 2014:

Vranovská námořní míle 2014
Juniorský závod elektročlunů - letos to bude, s několikaletou přestávkou, již čtvrtý ročník, kdy se na Vranovské přehradě budou opět prohánět lodě na elektropohon.
Ten druhý ročník, v roce 2009 pořádaný naším jachtklubem, byl po všech stránkách úspěšnou akcí.
Přejme i tomu letošnímu přinejmenším takový ohlas, jako měl tento posledně konaný.
Vranovská námořní míle 2014

archív: Vranovská námořní míle 2010
archív: Vranovská námořní míle 2009
- TaH -


Podzim..
..je tady. Listí žloutne, rána jsou chladná a mlhavá. A my si každoročně jeho příchod spojujeme s vytahováním jachet z vody. V posledních letech je to činnost čím dál obtížnější. Způsobuje to kolísání (úbytek), vody v přehradě. Voda už je níž nežli panely zpevněná dráha elektrovrátku YCZN a obnažené bahno je pro podvozky našich lodí (respekt. přední opěrná kolečka podvozků), nebezpečnou pastí. Všimněte si na fotkách Mirka Rezka, jak tento problém vyřešil, jednoduše a přitom účelně, Miloš Holub z YCZN. Malou plochu přetíženého kolečka nahradil širokou dvojmontáží na "třináctkách" kolech, s rychlým upevněním do originálních "chňapek" na lodních přívěsech.
Miloši, díky!
Funguje to parádně!

Fotky Mirka Rezka jsou toho dokladem:


Sousedé opět závodili - O pohár Vranova
Zatím co my jsme letos na pořádání závodů zcela rezignovali, u sousedů pořádali již třetí jachtařskou regatu, zařazenou v oficiální CTL ČSJ.
O víkendu 25-26. srpna, pořádali již pátý ročník populárního závodu " O pohár Vranova" - CTL 182 148, v němž ve dvou třídách: Vaurien - 9 lodí ze 6 jachtklubů a Kajutové - 8 lodí, z domácího jachtklubu YCZN, bojovalo o putovní Pohár Vranova.
Dvojice rozhodčích, domácí Ruda Pavka a Tonda Hadroušek z YCVP, počítala především s vodou shůry, ale nakonec je oba zaskočila krutá kosa, pro tohle období prázdnin naprosto neobvyklá zima. Silný nárazový vítr pocit chladu ještě násobil.
Pět parádních, sobotních (nejsilnější poryv dne byl 20,7m/s) a dvě nedělní rozjížďky (s poryvy až 12 m/s), beze zbytku prověřily takeláže lodí i kondice závodníků. Obé obstálo na výbornou!

- p.s. Vranovští jachtaři dobře znají poryvy větru (facky, jak jim říkáme), které znenadání udeří s překvapivou sílou.
Tonda popisuje: "V jedné chvíli, asi 100m od našeho prámu, vidím jak se kácí stěžeň vauriena. Kotoul jako z učebnice. Mimoděk sklouznu pohledem na WiM stojící vedle mně. 17,7m/s. Ještě před okamžikem tam bylo cca10m. A je hotovo! Posádka se v tom vřícím kotli opakovaně snaží loď vytáhnout z vody (vaurieny jsou komorové speciály, umožňující při převržení zpětné napřímení lodě se současným vylitím vody z kokpitu a pokračováním v plavbě). Dramatické chvíle vyřeší až náš člun SOS s Milanem. Znojmáci to nebyli.

- rozsáhlou FG z OPV 2018, najdeš na: http://www.yczn.cz/?page_id=2412

Z výsledků regaty:
- Vaurien:
1./ Kubík Michal, Kubíková Dana * YC Jedovnice
2./ Ottová Hana, Indrák Jiří * Sokol Tovačov
3./ Vacula Karel. Vacula Jan * YCZN
- KAJ 1:
1./ Vitoň Roman, Plaček Leoš * YCZN
2./ Procházka Jan, Holub Miloš * YCZN
3./ Huss Tomáš, Šťáva Robert * YCZN
- KAJ 2:
1./ David František * YCZN
2./ Pavka Tomáš, Pavka Lukáš * YCZN
3./ Uhlíř Bedřich, Durec Petr * YCZN

Příštím závodem, který v YCZN uspořádají bude "Dálková plavba", CTL 182 155, pro lodní třídy KAJ, Q, Vau, Sta. Závod má statut VPOZ (účast je možná bez závodní licence), s platnými lodními doklady a PVMP. Ochotně tlumočím pozvání k účasti od prezidenta YCZN , Toma Pavky: "Přijďte mezi nás zakončit letošní sezonu, zazávodit si a pobavit se"!


Víkendová sešlost Petra Fejta
Byl to jeden z večerů kdy jsme se sešli v hojném počtu a o zábavu nebyla nouze.
Tentokrát jsem si vzal úlohu kuchaře, samozřejmě za vydatné pomoci Martičky a Emánka.
Kuřecí křidélka do křupava opečená a Plzeňská dvanáctka nás slušně rozparádily.
Počasí krásné, co víc si přát " Ještě mnoho takových večerů".
S pozdravem!
- Petr Fejt


Takový pěkný večer
Po zákazu motorů a horšící se situaci s vodou, nebude dlouho trvat a jachtaři na Vranově budou pouhou vzpomínkou. Bezpečnost posádkám na lodích, není možno zajistit nasazením elektromotorů (zatraceně rychle byl podán důkaz při oficiální regatě před dvěma týdny).
Přesto, všemu a všem navzdory, se ještě stále dokážeme v našem kempu za pláží, sejít a pobavit se jak za starých, dobrých časů.


Dětský den s "truhlářstvím Zdeno"
V sobotu 23. června bylo v kempu YCVP, opravdu živo. Uspořádali jsme dětský den pro děti zaměstnanců truhlářství Zdeno. Po vedrech dnů minulých, přišlo citelné ochlazení ve dnech, když jsme to nejméně potřebovali. Při takovýchto akcích, po všech stránkách organizačně výborně zajištěných, neumíme jenom jedno. Objednat počasí.
Na připravený program to však vliv nemělo. Suchohrdelští hasiči a budějovická záchranka byli velkým tahákem nejen pro děti. A v podtextu uvedený slogan - "s jachtklubem na suchu i na vodě", vystihoval průběh nejlépe. Zběsilé povětří hecovalo sousední jachtařský závod , ale třikrát ostrý záchranářský zásah přimo u převrácených plachetnic odpískal riziku konec a sousední president to odtroubil na ústup a odpolední konec. Ani jsme nemuseli přihlížejícím moc vysvětlovat, že záchranáři s technikou sice přijeli s ukázkami své práce, ale všichni jsme viděli, že na vodě byl "fičák" nehraný, skutečný a chybělo málo, aby i z ukázek zdravotníků na souši, se stala realita. Těžko by asi někdo z rekreačních jachtařů v takových podmínkách vyplouval na vodu, ale zde šlo o oficiální jachtařskou regatu, s účastí zkušených jachtařů - závodníků.
U druhého mola zaujaly nejednoho návštěvníka efektní ukázky hasičské techniky, osazené na speciálu Florian.
Občerstvení účastníků bylo samozřejmostí. Velký dík si zaslouží Ivanka Rusá, která excelovala ve svém kateringovém oboru. Řízky a bramborový salát jako na svatbě pro všechny aktéry . A dětí s doprovodem bylo, dle spotřeby a zmizení sto párků, dostatečně .
Celkem bylo vydáno 60 průkazů malého kapitána .

autorem fotogalerie z akce je Mgr. Emanuel Briestenský:


Voltax regata u sousedů...
.. byla již druhým letošním závodem, který v YCZN uspořádali v sobotu a neděli 23 – 24. června. A tentokrát to bylo naprosto o něčem jiném, nežli před čtrnácti dny. Na rozdíl od minulých závodů, kdy se jim zoufale nedostávalo větru, měli ho tentokrát až - až.
Situaci na vodě okomentoval ten nejpovolanější. Pár vět od přímého účastníka závodu, kormidelníka s/y Gracia, Toma Pavky:
"Závodu se zúčastnilo celkem 14 posádek ve dvou lodních třídách. Vaurien – 6 posádek a Kajutové plachetnice – 8 posádek.
V sobotu i v neděli byly větrné podmínky více než dobré, což nebývá na Vranově v čase závodů zvykem. 8 – 10 m/s, v nárazech až kolem 18m/s. Nebyla nouze o dramatické situace, pár Vaurienů se převrátilo a záchranná služba musela zasahovat i v případě jedné neovladatelné kajutové plachetnice, která nebyla po poškození takeláže schopna s elektromotorem manévrovat proti větru a nebezpečně se přiblížila k hrázi. To znovu otevírá otázku zákazu používání spalovacích motorů i pro záchrannou službu v období oficiálních závodů. K Vranovu jachting a závodní jachting odnepaměti patří, ale závodění lze provozovat pouze při zajištění bezpečnosti posádek a všech účastníků. Tentokrát bychom to totiž, bez motorového člunu, určitě nezvládli" !!

Z výsledků regaty:
Vaurien
1/ CZE 32129 - Bronislav Mlčoch, Jan Mlčoch (Sokol Tovačov)
2/ CZE 28645 - Karel Vacula, Jan Vacula (YCZN)
3/ CZE 28647 - Karel Vacula st. , Martin Kubík (YCZN+YC Jedovnice).

Kajutové lodě
1/ CZE 2 - Martin Fiala, Martina Fialová, Vojtěch Zezula, Hana Fialová (YCZN)
2/ CZE 1 - Bedřich Uhlíř, Jakub Pivnička, Michal Nosek, Petr Durec (YCZN)
3/ CZE 111 - František David (YCZN).

..rozsáhlá fotogalerie svědčící o tom, že Tom nepřeháněl, je k vidění na http://www.yczn.cz

Jedinou mezinárodní regatou s mnohaletou tradicí, pořádanou na Vranovská přehradě je Moravia Cup, v celostátní listině jachtařských závodů mající kód CTL 182136. V YCZN ji měli pořádat ve dnech 14-15. července. Ve třídě Star se jí v minulých ročnících zúčastňovala i jachtařská špička ze Slovenska, Polska a Rakouska. Stejně jako loni, musela být odvolána pro nízký stav vody na skluzech před jachtkluby. Škoda. Tak snad příští rok?


Finiš před dětským dnem
Již druhý víkend jsme věnovali úpravě okolí kempu YCVP, před blížícím se dětským dnem, jehož heslem bude: "S jachtklubem Vranovská přehrada, na suchu i na vodě"
Úkoly:
Namátkou vybírám: je třeba zbavit se nepotřebných, překážejících věcí, přestěhovat a zprovoznit lednici (dar Martina a Dany Zemanových), plochu je nutné vykrýt kobercem, stálou pozornost si vyžaduje i zelené okolí jachtklubu, s jehož pokosením letos pomohl Petr Fejt s traktůrkem a Karel Komenda se svým křovinořezem. Každý podle svých možností přiložil ruku k dílu.

foto Mirek Rezek

I letos, 23. června budeme pořádat Dětský den. Nová situace způsobená zákazem použití spalmotorů na přehradě, nás přinutila změnit program, po léta zažitý, který nabídneme všem zúčastněným dětem v doprovodu rodičů i sponzorům.
A na co se můžou těšit? Opět projížďky na jezeře, hry a drobné soutěže, ukázky práce záchranářů a hasičů. Je připravené i občerstvení.
A v pár větách oznamuje - "hotovo, může to propuknout, jsme připraveni" i Láďa Kulíšek:
Od čtvrtku se chystá vše potřebné na DD . Emánek zlomil již druhé koště . Břehy posekané, dřevka napulírovaná jak komediantský kůň, baterie na elektropohon lodí nabity . Mirek Rezek dokončil omlazení páťáckého pařníčku . Mirku, gratulujeme, hezká práce! Operativně na terase zasedá vedení a obvolává sponzory a zúčastněné . Nesmí chybět ani záchranné vesty a lana pro výuku uzlů mladých kapitánů. Odborný inspektor Ivánek Jirout je nachystán přednáškou s praktickými ukázkami, zažehnout u mladých kapitánů lásku k lodím a vodě . I když dojíždí až ze 160 km vzdálených Pardubic je pro nás nepostradatelný parťák a konzultant . Poslední telefony na zajištění průkazů malého kapitána. Maličkostí, bez kterých by DĚTSKÝ DEN 2018 nebyl, je spousta. Musí sedět počty párků, limonád, rohlíků a bonbonů. Martička volá: "kluci, pastelky a skicáky na malířskou soutěž!" To vše je v běhu a president Mirek z toho má hlavu jak kolo štěstí . Poslední telefon Ivance o potvrzení proviantního zabezpečení . Petr Fic a Petr Kuča aplikovali své elektroznalosti a rozsekli (přesněji rozpletli), gordický uzel kabelových nesvárů. Jak jednoduché jen se musí chtít tomu pomoci, ne tlachat a neřešit.
- Za týden můžeme začít
Lad.K.


Sousedé závodili
Stejně jako každoročně, zahájili letošní sezonu svým prvním závodem naší sousedé u vody, jachtklub Znojmo. O víkendu 9. a 10tého června, proběhl Jarní závod - CTL 182 124/K1, ve třídách Vaurien, Star a KAJutové plachetnice. Předpověď WG pro oba dny byla určitě důvodem, proč se nakonec na start regaty postavilo pouze šest kajutových plachetnic, jejichž posádky neodradilo ani mnohahodinové martyrium, které je čekalo v očekávaných podmínkách. Deprimující bylo omezení záchranné služby, jejíž člun byl sice na břehu připravený vyrazit na pomoc, ale bylo by to s notným zpožděním i v situacích, kdy rychlost zásahu SOS je nejdůležitější. Způsobilo to rozhodnutí úředníků krajského úřadu v Brně, jež zakázalo na Vranovské přehradě používání spalovacích motorů. Rozhodnutí úřadu je o to nepochopitelnější, že jim nevadí provoz velkých turistických lodí, kde pravděpodobnost znehodnocení vodního prostředí je x-násobně větší, nežli u malých motorů do 10 kW, používaných na plachetnicích (kde slouží pouze jako pomocné při manévrech v okolí kotevních boxů a při takelování lodí, nebo náhlé, nepředpokládané změně počasí).

Závodu se zúčastnili i tři hosté z jachtklubu Vranovská přehrada. Mirek Švéda (kosatník na lodi Gracia pod kormidlem Toma Pavky) a Libor Malafa s Tondem Hadrouškem.
Tým rozhodčích Roman Bradáč, Libor Malafa, Tonda Hadroušek, vedený zkušeným matadorem Rudem Pavkem, tušil problémy v avizovaném větru - nevětru, když v 10:45h, lodě posílal na trojúhelníkovou, dvoukolovou trať.
Z vypsaných 6ti rozjížděk nám podmínky dovolily odjet dvě nonstop a zbytek soboty a v neděli jsme se již větru nedočkali. V neděli, ve 12h hlavní rozhodčí Ruda Pavka, závod zakončil.
Za dvě hodiny nato přes přehradu přešla půlhodinová fronta s vydatnou vodní nadílkou.
Výsledky závodu:
1./ s/y AUDI - David Bobuš, Petra Polášková, Michal Novický, Michal Bobuš.... (YCZN)
2./ s/y LIBVERDA - Bedřich Uhlíř, Jakub Pivnička, Petr Durec, Petr Nosek....(YCZN)
3./ s/y KENTAUR III - Roman Vitoň, Leoš Plaček....(YCZN)
4./ s/y MATHAWI - Tomáš Huss, Ladislav Huss st....(YCZN)
5./s/y Emmel - František David, Petr David....(YCZN)
6./ s/y GRACIA - Tomáš Pavka, Mirek Švéda.... (YCZN+YCVP)

Dalším závodem v YCZN, bude Voltax regata, CTL 182 136, ve dnech 23-24. června, pro třídy: Vau3M, Kaj1, Q1, Sta1.


Schůze VV YCVP
A hned 1. června, začal svou aktivitu i výkonný výbor našeho YC. Místem schůze byla kavárna Petra Kulíška na Michalské ulici. Tentokrát jsme netradičně měli i pozorné, exotické posluchače (viz foto). K projednání se nabízely nové okolnosti kolem totálního zákazu spalmotorů na malých plavidlech. Personální změny ve VV, blížící se termíny závodů a dětského dne a řada dalších. Vzhledem k důležitosti projednávaných bodů, bylo jednání VV přístupné řadovým členům.
Schůzi vedl předseda Miroslav Švéda. Na úvod na vlastní žádost odstoupili Martin Zeman a Mirek Klein ze svých postů a rozhodnutím VV byli kooptováni na jejich místa Petr Fejt a Petr Fic.
TaH

foto: Mirek Rezek


Jarní úklid
V jachtecu se sešla parta, která se na to: "obořila jak se patří"!
A Emanuel Briestenský vše pohotově zdokumentoval.


Valná hromada 2018
Ve čtvrtek 29. března se konala valná hromada našeho jachtklubu.
Nadpoloviční účast členů, zajistila její platnost. Finance, hospodaření. odvedená práce, všední problémy každodenního klubovního života. Bylo toho dost a dost, co čekalo na vyslovení a schválení. A stihlo by se daleko více, nebýt takřka hodinového "entréé" pana M. S. Opět dokázal, že patří k těm, kteří mají skoro každého v jachtklubu "přečtenýho a zařazenýho". Neslyšeli jsme od něj ani slůvko chvály. A že měl příležitostí mnoho.

- Poděkovat tahounům dění ve spolku, těm, kteří umí oslovit i v dnešních nelehkých podmínkách sponzory,, obětavě se účastní na brigádách, na opravách mol (která jsou enormně namáhaná, nejen pohybem hladiny na přehradě), věnují se dětem při průběhu dětských dnů, které pořádáme pro sponzory, či zajišťování zázemí klubovních regat. Pochválit a vyslovit poděkování za práci v minulé sezoně, kterou odvedlo vedení a funkcionáři jachtklubu i rozhodčí, jakož i tvůrce našich webovek (www.ycvp.webz.cz).
- Naši vděčnost a poděkování si zaslouží především ti, kteří přikládají ruku k dílu v průběhu celého roku při nečekaných situacích a právě jejich rychlost zásahu šetří nemalé prostředky.
- Nesmím zapomenout vyslovit uznání všem, kteří svou nezištnou práci, často na úkor svého volna a společných rodinných víkendů, věnují jachtklubu. Jsou to desítky obětavých lidí, tvořící sehraný realizační tým. Ti všichni, jmenovat je by bylo nad formát tohoto článku, si jistě též zaslouží poděkování za práci ve prospěch našeho spolku.

Loňským obrovským problémem byl i mořádně nízký stav vody v přehradě, který znemožnil plnohodnotnou plavbu plachetnic. Prodloužením betonové svážnice o 25 panelů, realizovaným za spolupráce se sousedním jachklubem, se opět o krok zlepšila situace s jarním a podzimním vytahováním lodí z vody.

Novým členem se stal Radim Svitok a přibyl čekatel na členství Jirka Novotný.

Volby potvrdily většinový názor, že jachtklub je ve správných rukou a vedený zodpovědnými funkcionáři.
Ve svých funkcích byli potvrzeni:
- prezident YCVP, Ing. Miroslav Švéda,
- viceprezidentem je opět Libor Malafa,
- výkonný výbor má také staronové složení: Ing. Petr Zeman, Mirek Klein, Martin Zeman,
- revizní komise: Pavel Bula, Roman Kulíšek, Ladislav Holík.

- NOVÉMU VEDENÍ PŘEJEME ÚSPĚCH, KLID PŘI PRÁCI A DOSTATEK ENERGIE NA PROSAZOVÁNÍ SVÝCH ROZHODNUTÍ!


Ruda Krautschneider ve Znojmě
Ve čtvrtek 22tého března večer, v takřka zaplněné podkrovní vinárně v Kramářské uličce, přivítal Rudu prezident pořádajícího jachtklubu Vranovská přehrada, Ing. Mirek Švéda. Poté už byl večer zcela v režii Rudy Krautschneidera. Od vzpomínek na dětství, rodinu a kamarády, ke školním létům ve Znojmě, až po zajímavě líčené zážitky z nesčetných Rudových plaveb. Znělo to až neuvěřitelně, když říkal, že o každé plavbě si pamatuje i detajly a lidi, kteří mu nezištně pomáhali s přípravami a stavbami jeho lodí, kterých postavil deset. Pro různé dětské organizace až po ty, s kterými mnohokrát obeplul svět. Ze stavby jeho největší dřevěné, 60ti tunové plachetnice Viktorie, nám promítl film s vlastním doprovodným komentářem. Došlo i na dotazy z publika. Po 21té hodině jsme se rozcházeli.

Za pár společně strávených hodin se toho moc o člověku nedozvíte. V našem případě to však, jakoby neplatilo. Měli jsme dojem, že Rudy známe odedávna (mezi posluchači opravdu seděli i dva pamětníci Tonda a Honza, kteří si ho pamatují jak ze školy, tak jeho kousky z dospívání).

- Rudo děkujeme za návštěvu a následnou besedu!
- Jak jsi řekl, chystáš se na plavbu do Antarktidy. Mnoho zdaru a šťastnou plavbu!
-TaH-


Beseda s mořeplavcem Rudem Krautschneiderem
Yacht Club Vranovská přehrada připravuje besedu s Rudem Krautschneiderem.
O svých plavbách, lidech kolem něho a zážitcích na moři, dokáže Ruda zavzpomínat poutavě a s humorem sobě vlastním.
Jeho vztah a náklonnost ke Znojmu, kde prožil dětství, nejlépe dokládají jeho vlastní slova:
"Různá města a státy tvrdily, že já jsem jejich reprezentant. Omyl! Jsem reprezentantem kluků ze Starého Města Znojma, a na to jsem byl vždycky pyšný. Ty uličky Starého Města ke mně dodnes promlouvají svými příběhy".
"Jsem rád, že jsem také jejich součástí"!
- Ruda -

Rudolf Krautschneider
Magalhaes Cano
www.moreplavecruda.cz


Co dělají jachtaři v zimě?
Odpočívají a těší se na léto? No, ve většině případů tomu tak skutečně je. Ale u nás v jachtklubu znamená zimní období naopak více starostí a práce. Mola, u kterých jsou celou sezonu vyvázány kajutovky našich členů, vyžadují neustálou kontrolu. Hladina vody v přehradě konečně pomalu stoupá a to přináší nutnost zvýšeného dohledu. Pro rychlejší převazování mola jsme nainstalovali , spíše za pomocí bagříku zakopali, osm kotevních betonových špalků. Při kolísavé hladině odpadne spousta nekonečné práce.
A ještě dovětek. Na fotkách níže vidíte situaci z 1. března 2017. Příští týden má vrcholit zima u nás. A tak se tedy sama nabízí otázka: "Co nás čeká letos"?


Bál jachtařů 2018
Únor je opět tady a s ním i tradiční Jachtařský bál Jacht klubu Vranovská přehrada. Mirka Švédy sklátila chřipka, tak to naše letošní nevázané veselí, zahajoval 17tého v 19h ze svého manažerského postu, Laďa Kulíšek. Vždy srší vtipem a optimismem, ale letos nešetřil kritikou, když říkal: "Pokud se zamyslíme kam že to spěje to neustálé naše snažení, zjistíme, že lidé již nic nechtějí a třeba o to ani nestojí. Bylo to přání presidenta a snad ještě pár lidí včetně mně, udržet tradici. Hecovali jsme se . To zvládneme ! Je to 18. ples, vydržme aspoň do dvacítky..
Ať se tedy při přípravě sáhlo na cokoli vše nasvědčovalo, že bohové nejsou námi nadšeni a snad ani nakloněni .
Po všech vyjednáváních jsme brali i to, co snad pokulhávalo za zdravým rozumem. Šli jsme do červených čísel a náklady rostly. Nakonec se málem zastavil prodej lístků . Situaci s nedostatkem z vlastních řad nahradil prodej téměř cizím lidem".
"Ono je to asi takto. Každý chce být pyšný na onu radost ze sounáležitosti k přátelům z jachtklubu, s nimiž je pojí společné chvíle prožité o sezoně u vody, na palubách svých jachet. Opakem byla obava z možné účasti onoho nejmenovaného klubovního křiklouna a demoralizátora. Příjde ?– Nepříjde" ?
"Statistická účast jen jedné třetiny členů ycvp svědčí o tom, že je něco špatného ve státě dánském.
Toť můj pohled se zákulisi. Zvenčí samozřejmě vše O.K. , radost a veselo. Snad jen mě bylo líto Emánka, který vše zlé i dobré se mnou vždy vyžírá. Jako první se ráno zůčastnil úklidu po plesu. Potom dlouho nikdo nic.
Nejsmutnější bylo potkat při příjezdu zdatné a veselé s popelečním křížkem na čelíčku a s radou na rtech, bychom si s likvidací plesu pomohli jak chceme a umíme."
Děkuji všem bezejmenným srdcařům YCVP, co se podíleli na výzdobě a přípravě plesu 2018..
- Laďa

- Na tanečním parketu byli nepřehlédnutelnou dvojicí. Petr a Monika Fejtovi z Velkého Meziříčí.
O letošním bále říká: "Podle mého názoru byl únorový bál povedenou akcí. Oproti minulému byl maličko komornější o to více prostoru bylo na popovídání a zatančení si. Vnímal jsem příjemnou atmosféru, promítané fotky mě vedly k zamyšlení nad tím jak čas rychle utíká a jaké to kdysi bylo. Hlavně k určité zodpovědnosti každého z nás za čas přítomný a budoucí".
"Chtěl bych za sebe poděkovat všem těm dobrým duším které vše připravily a nezištně odpracovali.
Nechci ale zůstat jen u díků ale i svým přičiněním na jiném poli pomoci rozvíjet náš jachtklub".
- Petr

- Nikdy nezapomeneme pozvat své sousedy od vody, jachtaře YCZN. Tušíme, že i tentokrát se jim mezi nás nebude moc chtít, ale slušnost je slušnost! Situaci zachraňovali Kamil a Andrea Hadrouškovi a pár Karel Pigi Priegelhof s partnerkou Stáňou Kaniovou, kteří se mezi námi, evidentně, výborně bavili.

Ke stálicím mezi účastníky, patřícím takřka k inventáři, patří posádka jachty Malibu, Marie a Pavel Karšulínovi.
Oslovil jsem Marii: "Z minulých ročníků Tebou okomentovaných vím, že se nerozpakuješ popsat pocity z tohoto večera hodně netradičně. Nechceš to zkusit i letos?
- "Letošní jachtařský bál jsme si s našimi přáteli užili,
do samého konce jsme se na parketu tužili.
Výtečná večere, také víno letos všem chutnalo,
přece však pro kritiku něco zůstalo.
Proč nepřišli na jachtařský bál hlavně jachtaři?
Byli líní přijít si po roce zapařit?
Probrat u vínečka hrdinské kousky ze závodů s kapitány lodí!
Vždyť právě takováto setkání přátelství mezi jachtaři plodí!!!!!!!!
Není pak čas na hádky, když si spolu radostí života užívají lodní posádky".

No a ještě pár slov závěrem: "Ani tentokrát si neodpustím zkritizovat tu půlnoční nádheru. Letos vyzněla opět chabě - místo vnadné ženy k potěše jachtařského oka přišlo vyžle, které jako by právě opustilo základní školu.
Nestálo by za to udělat v příštím roce změnu???? Objednat na půlnoční překvapení konečně pořádnou ŽENU?
A nebo ještě raději, dát i jachtařkám naději,....že spočinou okem na pořádně urostlém jachtaři!!!
Věřím, že tak by se mohl ten příští jachtařský ples na 100 procent vydařit" !!!
- Marie

Myslím, že návrh Marie by mohl opravdu zájem o naše příští plesání, stoprocentně zvýšit!

Ten kdo tam nebyl, jeho škoda. My ostatní se už těšíme na příští rok, kdy snad bude tahle úspěšná tradice pokračovat dalším dílem.
- NÁMOŘNICKÝ MAŠKARNÍ BÁL 2018 SKONČIL!
- KDO PŘIŠEL, TEN VIDĚL A ZCELA JISTĚ SE I POBAVIL!
- AŤ ŽIJE NÁMOŘNICKÝ MAŠKARNÍ BÁL 2019!
TaH


Pozvánka na Námořnický maškarní bál
Jelikož čas pádí jako mustang, nikoho určitě nepřekvapí, že s předstihem upozorňujeme na naši první letošní, společenskou akci. Bude jí, jak velí sedmnáctiletá tradice, náš "Námořnický maškarní bál".
Konat se bude 17. února v Hotelu N v Příměticích. Vyplouváme v 19. h (viz vstupenka).

Rádi mezi sebou přivítáme nejen členy YCVP, ale společně se těšíme i na sousedy od vody, jachtaře YCZN.

Prostě všechny, pro které je Vranovská přehrada místem pro aktivní odpočinek (pro inspiraci běž na www.ycvp.webz.cz/stalo se), kde najdeš rozsáhlé vzpomínky na minulé ročníky našich bálů.

Předprodej vstupenek, jakož i potřebné informace ve veterinární ordinaci MVDr. Ladislava Kulíška na Kramářské ul.

kontakty: mail: dr.kulisek@club34.cz, mob: 603 785 756 .